På Byggdagboken har vi kunder och användare inom en rad olika sorters verksamheter, främst inom byggbranschen men också flera kommuner. En av våra större kunder, Vattenfall Services, har använt Byggdagboken i ett par år och man samarbetar med hundratals entreprenörer i Byggdagboken för löpande följa och dokumentera händelser i sina projekt. Här berättar en av deras projektledare lite kort om upplevelsen hittills.
Hur såg er administration ut innan ni började använda Byggdagboken?
– Vi inhämtade underlag manuellt vilket innebar en tidsförskjutning av aviseringar.
Vad fick er att välja Byggdagboken?
– Vi insåg behovet av en digital lösning.
På vilket sätt har denna digitala lösning påverkat er vardag och använder ni några specifika funktioner?
– Det har framför allt blivit enklare att påvisa händelser för att undvika tvister. Vi använder Sammanställning för att följa upp projektet ekonomiskt i ”realtid”.
Anser du att en digital dagbok skickar positiva signaler till samarbetspartners i era projekt?
-Ja, det ger en seriositet vid projektuppföljning, med snabb respons på ställda frågor.
Skulle ni rekommendera Byggdagboken till andra?
-JA, det är enkel plattform för informationsinsamling.