ÄTA som är den förkortning på ändring, tillägg och avgående arbeten är kanske just nu, viktigare än någonsin. Johan Jonsson, teamleadare på kundvårdsavdelningen påpekar att det är otroligt viktigt att hålla koll på sina ÄTOR,
– Att sätta sig i en situation där man ”tappar bort” intäkter, som där och då kan tyckas vara små, kan i det långa loppet växa till summor som gör den stora skillnaden. Därför är det är otroligt viktigt att ha den dokumentation som styrker de ändringar & tilläggsarbeten som du faktiskt utför åt en kund.
Skräckexemplen är många när det kommer till obefintlig dokumentation, och risken att du förlorar i en rättstvist är stor.
–När det väl blir en tvist, då är det skönt att ha ryggen fri och faktiskt kunna visa upp den dokumentation som krävs.
Hur går man tillväga då, om man vill komma igång med ÄTA-hantering i Byggdagboken?
–Om du är ett företag som funderar på att komma i gång med Byggdagboken och vår ÄTA-hantering, så tar du enklast kontakt med oss via sociala medier eller via vår hemsida. Där får ni hjälp att omgående komma i gång med systemets funktioner, precis som ni vill ha det.
Om ni är en befintlig kund hos oss idag, men inte har kommit i gång med ÄTA-hanteringen, så rekommenderar jag att ni tar kontakt med er kundansvarige (kontaktuppgifter finns under fliken kontakta oss på hemsidan) så hjälper vi er att komma i gång med detta.
Kontakta din kundansvarige här!
Boka en demo av Byggdagboken här!