Skapa en ny användare

Steg 1.

Klicka på ’personuppgifter’ och därefter på ’Anställda’ bakom det företag vart du vill lägga till en användare.

Steg 2.

Nu klickar du på ikonen bakom den personen som du vill länka till en användare.

Steg 3.

Klicka på ’Användare’ för att se om det finns en kopplat användare. Klicka därefter på ’Hantera användare’.

Hantera användare

I förra kapitel har vi klickat oss till ’Användare hantering’ via ’Personuppgifter’.

Samma skärm är tillgängligt via knappen i vänstermenyn som heter ’Användarhantering’.

Steg 1.

Här kan du skapa eller redigera användaren, se vilka befintliga beställare det finns eller ändra behörigheter.

Steg 2.

Välj ’företag’ och ’användare’. Sen bockar du i ’Tidrapportering’ så att denna användare kan göra sin tidrapportering.

Lägg till användare till ett projekt

Ibland kan en användare inte rapportera på ett projekt. I det fallet ska användaren läggas till i projektets användarlista.

Steg 1.

Klicka på ’Projekt’ och sen på ikonen bakom det projekt vart du vill lägga till en användare på.

Steg 2.

Lägg till alla användare på detta projekt.

Categories: Instruktioner